Till nyhetslistan

Församlingens verksamhet under Coronapandemin

Vi vill i vår församling handla ansvarsfullt för att förhindra spridningen av Coronaviruset och uppmuntra alla andra att göra det samma.

Munskydd.

THL gav den 24.9.2020 en rekommendation om att ansiktsmasker används i offentliga lokaler inomhus och vid offentliga evenemang där nära kontakter inte alltid kan undvikas. Rekommendationen gäller även kyrkor och andra församlingsutrymmen.

I Sibbo svenska församlings utrymmen har vi försäkrat oss om att vi kan hålla säkerhetsavstånd enligt följande begränsningar i besökarantal:

Sibbo kyrka (salen och läktaren), max. 150 personer.

Gamla kyrkan, max. 50 personer.

Söderkulla kyrka, kyrksalen, max. 50 personer.

Söderkulla kyrka, församlingssalen, max. 30 personer.

Söderkulla kyrka, ungdomsutrymmet + klubbutrymmet, max. 30 personer.

Ljusets kapell, max. 50 personer.

Prästgården och ungdomsutrymmet, max. 30 personer.

Stora salen (Kyrkoby församlingshem), max. 50 personer.

Nya salen (Kyrkoby församlingshem) max. 40 personer.

Lilla salen (Kyrkoby församlingshem) max. 20 personer.

Att hålla säkerhetsavstånd till varandra, ha god handhygien samt desinficera händerna då man kommer in i våra utrymmen, liksom att vara frisk och symptomfri är de viktigaste säkerhetsåtgärder vi har. Därtill rekommenderar vi användandet av ansiktsmask i samband med våra evenemang.

Vid närkontakt i samband med förrättningar, samlingar och nattvardsutdelande använder församlingens personal visir eller ansiktsmask.

2020-09-29 12:33:00.0