Ämbetsbevis och släktutredning

Sibbo svenska församling har gått med i Kustens och Ålands centralregister. Det betyder nya rutiner för den som ska beställa ämbetsbevis och släktutredning.

Från och med den 1 januari 2022 kan man inte längre beställa ämbetsbevis i församlingens kansli. I stället ska alla beställningar riktas till centralregistret.

Förnyelsen gäller alla ämbetsbevis som man kan tänkas behöva, till exempel för en bouppteckning. Också vid släktforskning, hindersprövning inför äktenskap och då man vill bli medlem i kyrkan ska man rikta sig till det nya centralregistret. Beställ gärna på webben bestallambetsbevis.fi

Beställningen av ämbetsbevis och släktutredningar sker via nätet direkt från centralregistret eller genom att ringa Kustens och Ålands centralregister på nummer 040 759 1204 måndag, tisdag kl. 8-14 och onsdagar 8-12.

Vänd dig till Centralregistret när du behöver:

• Ämbetsbetyg och släktutredningar
  • Släktforskning
  • Hindersprövning inför vigsel
  • Information i medlemsregisterärenden
  • Bli medlem i kyrkan

Privatpersoner beställer ämbetsbevis via länken bestallambetsbevis.fi.

Telefonnummer för beställningar av ämbetsbetyg/släktforskning tfn 040 759 1204 måndag, tisdag 8-14 och onsdag 8-12.

Prisuppgifter

Prislistan för tjänsterna finns på Centralregistrets egen webbsida via denna länkÖppna länk i ny flik.