Kurs i Sorgbearbetning

to 26.9 kl. 18.00

Prästgården

Under sorgen väntar glädjen

Församlingen bjuder åter i höst till Programmet för Sorgbearbetning. Det är en kurs i hur man bearbetar och förlöser sin sorg efter olika slags förluster; separationer, dödsfall eller andra relationer där något viktigt blivit osagt, blivit på hälft.

Under åtta torsdagskvällar mellan 26.9. och 28.11. (paus under skolors höstlov), samt tiden emellan träffarna, arbetar vi oss igenom kurskonceptet. Vi följer Programmet för Sorgbearbetning som är världens enda evidensbaserade metod för bestående läkning av sorger och förluster. Metoden är utvecklad vid The Grief Recovery Institute och har hjälpt hundratusentals människor över hela världen. Klockslaget för träffen kollar vi med de anmälda, ifall alla hinner tidigare, kan vi ta det tidigare på kvällen.

Kursledare: Katja Korpi och Milli Westerlund. Kontakta oss om du undrar över något!
Kurslängd: 9-10 veckor
Omfattning: 8 möten á 2 timmar, samt ca 2 timmar för hemuppgifter per kurstillfälle.
Plats: Söderkulla kyrka.
Tid: torsdagskvällar från och med 26.9.
Avgift för kursmaterial: 28€. Ifall priset utgör ett hinder för dig att delta, kontakta gärna diakonin som kan hjälpa till med avgiften.
Anmälning: tas emot efter föreläsningen den 12.9 eller till Katja Korpi, katja.korpi@evl.fi, tfn 050-5400 869 under tiden ...

Torsdagen 12.9. kl. 18:00 hålls en öppen föreläsning om sorg och förluster i Kyrkoby församlingshem.
  • Vuxna Vuxna

Öppna länk i ny flik